Onze werkwijze

Als u contact opneemt is het wenselijk duidelijk te vermelden of u een kinesitherapeutisch of osteopatisch consult wenst.
Bij uw eerste consult zal steeds een anamnese (vraaggesprek) afgenomen worden om te achterhalen wat uw klachten juist zijn. Dit vraaggesprek kan vrij uitgebreid zijn, om zeker te zijn dat we met alle aspecten van uw klachten rekening kunnen houden in onze behandeling. Hierna volgt een klinisch onderzoek, waarin we op zoek gaan naar waar de bewegingsbeperking, de pijn, het krachtsverlies,... juist te vinden is.
Na deze stap kan er dan beslist worden met welke behandelingsmethode u het meeste baat zou hebben. Er zal dan bepaald worden door wie van ons team u verder zal behandeld worden. We proberen immers zo specifiek mogelijk te behandelen, aangezien alle klachten een individuele aanpak nodig hebben. We maken dan ook samen een planning op met de ideale frequentie en de aangewezen behandelingstechnieken.
We behandelen en begeleiden dagelijks patiënten met de volgende aandoeningen:

• Rug- en nekklachten
  • Gewrichtsklachten
  • Spier- en peesaandoeningen
  • Na orthopedische ingrepen (bv: meniscusoperatie, knieprothese, heupprothese, kruisbandruptuur, achillespeesruptuur, labrumscheur, schouderprothese, ...)
  • Na cardiale operatie en ook andere chirurgische ingrepen
  • Na sportletsels (acute letsels en overbelastingsletsels)
  • Prenatale en postnatale kinesitherapie (perinatale)
  • Fibromyalgie en chronische vermoeidheidssyndroom (CVS)
  • Evenwichtsstoornissen (BPPV,...)
  • Hyperventilatie
  • Perifere neurologische aandoeningen (bv: zona, dropvoet, drophand, dwarslaesie, ...)